En kort kommentar efter dagens fullmäktige | Sverigedemokraterna i Västra Götaland

En kort kommentar efter dagens fullmäktige

En kort kommentar kopplat till ärende 21: Uppdrag till naturbruksstyrelsen 2016 som idag behandlades på Regionfullmäktige. (Imorgon släpper vi ett längre pressmeddelande).

Sverigedemokraterna har i ett skarpt läge under en månads tid varit tydliga med vår linje om att behålla alla sex skolor i regionen är den väg vi önskar. Vi tror oss se möjliga synergieffekter mellan folkhögskolor och naturbruksgymnaiser, samtidigt som man inrättar framtidshållbara kunskapskluster där ingen geografisk del i regionen blir bortglömd. Vi tror på landsbygdens överlevnad på riktigt! Idag var tydligheten från oss densamma. Dock blev vi under dagens debatt något lugnare när majoriteten till slut gav med sig och släppte planerna temporärt på att avveckla Strömma, Dingle samt Nuntorps naturbruksgymnasier. Nu är skolorna fredade till vårterminen 2017.

Nu börjar nästa steg i processen som vi tänker fullfölja i arbetet i Regionala utvecklingsnämnden samt Regionstyrelsen. Nämligen att tillgodose att majoritetens vita flagga inte slutar i nedläggningar efter vårterminen 2017.

Heikki Klaavuniemi Regionråd (SD)

oppositionspartiet_rosa_small